toerisme

Antwerpen in Lonely Planets top 10 van te bezoeken wereldsteden

Antwerpen is opgenomen in de top 10 ‘Best in Travel 2018’ van Lonely Planet. Het expertenpanel van de toonaangevende reisgids roept de stad uit tot een van de must visits voor reizigers en toeristen. Deze plaats in de top 10 zal heel wat aandacht voor Antwerpen opleveren en zal ongetwijfeld veel reizigers inspireren om een citytrip te plannen naar de stad.
 
Antwerpen is de nieuwe place to be volgens de experts van Lonely Planet. Die selecteerde Antwerpen als een van de 10 beste steden om het komende jaar te bezoeken.



meer over:

4 miljoen bezoekers voor Antwerpen deze zomer

Antwerpen heeft een geslaagd toeristisch zomerseizoen achter de rug. Ondanks het mindere weer in juli en augustus werd het globaal toch een zeer goede zomer voor tal van attracties, hotels en evenementen, met bijna 4 miljoen dagtrippers.
 
Vier miljoen dagtrippers, dat betekent een stijging van bijna 5% ten opzichte van 2016. 37% van de getelde dagtoeristen komt uit het buitenland. 

Buurlanden

Koen Kennis, Antwerps schepen voor toerisme: “We zien dat vooral de Nederlandse dagtrippers hun weg naar Antwerpen vinden.



meer over:

2017 belooft een mooi cruisejaar te worden voor Antwerpen

Antwerpen blijft een populaire haven voor zee- en riviercruises. Ook in 2017 meren er tal van zee- en riviercruiseschepen in Antwerpen aan en zijn er opnieuw een aantal opvallende aanlopen. In totaal worden er 30 zeecruises en maar liefst 594 riviercruises verwacht.




meer over:

Discover Antwerp arrangement

Visit Antwerpen, de toeristische dienst van de stad, lanceerde eerder al de Antwerp City Card. Met deze kaart kunnen bezoekers de Scheldestad van kop tot teen ontdekken. De kaart opent gratis of tegen verminderd tarief de mooiste, lekkerste en meest verrassende deuren van de stad. Nu is er bovendien het Discover Antwerp arrangement, een initiatief van Visit Antwerpen en de Antwerp Hotel Association.



meer over:

"You're almost in Antwerp" op Zaventem

"You're almost in Antwerp" op ZaventemLees meer over Vlaamse kunststeden op de transportbanden van Brussels airport


meer over:

Vlaamse kunststeden op de transportbanden van Brussels airport

Onder de noemer 'You're almost in ...' voeren de vijf diensten voor toerisme van Antwerpen, Brugge, Gent, Mechelen en Leuven voortaan gemeenschappelijk publiciteit op 6 van de 8 transportbanden in de bagageruimte van Brussels Airport. Via een meetbare QR-code kan informatie worden opgevraagd over de bereikbaarheid naar de kunststeden en hun belangrijkste toeristische troeven. Deze informatie wordt ook in print aangeboden aan het bezoekersonthaal op de luchthaven.
"You're almost in Antwerp" op Zaventem



meer over:

Sterke zomer voor Antwerps toerisme

De zomer van 2013 met zijn zuiderse temperaturen in combinatie met tal van drukbezochte evenementen, zorgde ervoor dat de binnenstad meer dan eens bruiste van bedrijvigheid en gezelligheid. Dat had een positieve impact op het aantal overnachtingen, bezoeken aan attracties, kerken en musea en het aantal raadplegingen aan de infobalies.



meer over:

Toerismecijfers zomer 2012

De zomer van 2012 (juni tot augustus) kende een uitzonderlijk natte eerste helft en een wisselvallige tweede helft. Toch vonden vele bezoekers de weg naar de Antwerpse binnenstad. Verschillende binnenattracties en musea profiteerden van het slechte weer. Ook de klassieke zomerevenementen brachten heel wat volk op de been.



meer over:

Antwerpen scoort bij toeristen

Een recreatieve verblijfstoerist besteedt in Antwerpen gemiddeld 148 euro per nacht. Een dagtoerist geeft 79 euro per persoon en per bezoek uit. De totale omzet van het recreatieve toerisme in Antwerpen overstijgt 500 miljoen euro. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat in opdracht van Toerisme Vlaanderen, het Kunststedenactieplan en de Vlaamse Kunststeden werd uitgevoerd en waarvan de resultaten nu bekend zijn.



meer over:

Toerisme in Antwerpen is in 2011 blijven groeien.

De cijfers voor 2011 tonen aan dat het toerisme in Antwerpen zijn consolidatie én groei gestaag verderzet. De gerichte en gesegmenteerde aanpak heeft de crisis van 2009 duidelijk achter zich weten te laten. 2011 kende 13% meer mediabezoeken en 26% meer journalisten, 49% meer tradebezoeken, een gelijk aantal gegidste rondleidingen, 13 zeecruises en 71 riviercruises meer dan in 2010. Het museumbezoek steeg (mede dankzij de opening van het MAS) met meer dan 60% en de voorlopige overnachtingcijfers tonen een stijging van 5,2% voor de eerste 9 maanden.


meer over:
Inhoud syndiceren

Deals

Volg ons op Facebook