ondernemen

Shoppen op de markt van vrouwelijke ondernemers met diverse roots

SheDIDIT is een platform dat vrouwelijke ondernemers met diverse achtergronden wil samenbrengen. Dat deden ze ook op internationale Vrouwendag met hun allereerste SheMarket waar de onderneemster hun business in de kijker konden zetten. Reporters Gizem Imrah en Joram Deconinck gingen een kijkje nemen.

© 2022 StampMedia - Gizem Imrah en Joram Deconinck

Video: 
0



Antwerpen sterkste ondersteuner voor starters

Op 21 november 2015 reikt het Global Entrepreneurship Network de prestigieuze Local Policy Leadership Award from Startup Nations uit aan stad Antwerpen. De award is een bijzondere erkenning van het sterke beleid van de stad Antwerpen om ondernemerschap te stimuleren en startups te faciliteren. Ook haalde Antwerpen een belangrijke Europese subsidie binnen voor zijn startupbeleid.



meer over:

Ilse en Evelien hopen ooit als zelfstandige te kunnen leven van hun audioproductiehuis. (Foto © Stefan Lambrechts)

Ilse en Evelien hopen ooit als zelfstandige te kunnen leven van hun audioproductiehuis. (Foto © Stefan Lambrechts)Lees meer over BAASwinkel sluit, maar ondernemen stopt niet


meer over:

BlueHealth Antwerp is nieuwe e-health incubator

E-health, digitale toepassingen in de gezondheidssector, is wereldwijd booming business. Antwerpen neemt nu een belangrijke positie in deze groeicluster op. Privé, overheid, universitaire en ziekenhuiswereld richten samen de e-health incubator BlueHealth Antwerp op voor startende ondernemers die digitale technologie willen inzetten om onze gezondheidszorg te verbeteren.



meer over:

Creatief met leegstand

Leegstand van woningen en handelspanden is al jaren een probleem in Antwerpen, deels als gevolg van de hoge huurprijzen. Via een locatiemanager brengt de Stad probleemwijken in kaart, maar ook de lokale middenstand probeert met allerlei initiatieven een duit in het zakje te doen.

Een fototentoonstelling moet het commercieel potentieel van de buurt in de verf zetten. (foto: Luis Muñoz)



Een fototentoonstelling moet het commercieel potentieel van de buurt in de verf zetten. (foto: Luis Muñoz)

Een fototentoonstelling moet het commercieel potentieel van de buurt in de verf zetten. (foto: Luis Muñoz)


Antwerpse koffiefabriek in jonge handen

Zaterdag 12 mei organiseert vzw Noösfeer de tweede editie van I Want You, een festival waar jong talent een podium krijgt. En daar draait het bij Noösfeer allemaal om. De organisatie wil jongeren activeren en ondersteunen in hun creativiteit.

De initiatiefnemers van vzw Noösfeer zetten andere jongeren aan tot creatief ondernemen.



De initiatiefnemers van vzw Noösfeer zetten andere jongeren aan tot creatief ondernemen.

De initiatiefnemers van vzw Noösfeer zetten andere jongeren aan tot creatief ondernemen. Lees meer over Antwerpse koffiefabriek in jonge handen


Inhoud syndiceren

Deals

Volg ons op Facebook