mobiliteit

Deelfietsensysteem Velo blijft groeien in Antwerpen

Eind 2016 werd het eerste Velo-station buiten de Singel geopend. Daarmee werd het startschot gegeven voor een tweede verdubbeling van het Velo-netwerk na een eerdere verdubbeling in 2013. In 2018 blijft het aantal ritten en abonnementen voor Velo toenemen.

Velo-2.jpg



Velo-2.jpg

Velo-2.jpg


MOBIT-gebruikers ontdekken de districten

Sinds de lancering van MOBIT in Antwerpen twee maanden terug, stelt de aanbieder van het fietsdeelsysteem vast dat gebruikers niet enkel in het centrum blijven, maar ook naar de districten fietsen. Om op deze trend in te spelen wordt de operationele zone van MOBIT vandaag uitgebreid naar verschillende districten. Daardoor wordt het gebruik van de deelfietsen in de districten goedkoper. In overleg met de districtsburgemeesters zullen heel binnenkort MOBIT-parkeerlocaties komen in de districten. Met de komst van MOBIT krijgt Ekeren bovendien zijn eerste deelfietsensysteem.




Buurtsport Antwerpen leert volwassenen fietsen

Normal 0 21 false false false NL JA X-
Fietsschool



meer over:

Fietsschool

Fietsschool


meer over:

Jongeren reageren op Antwerpse mobiliteitsplannen

Waar maken Antwerpse jongeren zich zorgen over in het verkeer? Wat mag er volgens hen veranderen? Wij zochten de opvallendste voorstellen van de politieke partijen en gingen daarmee de straat op. Een eigen tram- en busmaatschappij voor Antwerpen? Een fietsersbrug over de Schelde?



meer over:

Nieuw reglement voor deelmobiliteit goedgekeurd

De stad Antwerpen blijft inzetten op het mobiliteitsaanbod en kijkt daarbij naar nieuwe ontwikkelingen. De mobiliteitsoplossing die de laatste jaren het meest aan succes heeft gewonnen is deelmobiliteit. De nieuwste ontwikkeling op dat vlak zijn deelsystemen zonder vaste stations of zogenaamde free-floatingsystemen. Voor de exploitatie van dergelijke systemen liet de stad alvast een nieuw reglement opstellen.



Wouter Haecklaan in Deurne krijgt nieuw wandel- en fietspad

Vandaag is de Wouter Haecklaan een brede buurtstraat binnen een zone 30, zonder fietspad. Door de inrichting van de straat wordt er echter te snel gereden in de straat. Dit is gevaarlijk voor alle gebruikers. Naast de aanleg van een nieuw fietspad en het vernieuwen van het wandelpad worden er ook een aantal verkeersremmende maatregelen uitgevoerd om de verkeersveiligheid in de straat te verhogen.



Slim naar Antwerpen en Cloudbike lanceren 300 slimme deelfietsen

Cloudbike is een deelfietsensysteem met fietsen die geopend worden met een smartphone-applicatie, zogenaamde ‘slimme’ deelfietsen. Vandaag rolde Cloudbike 300 deelfietsen uit in Antwerpen. Deze slimme mobiliteitsoplossing wordt gerealiseerd in het kader van de Marktplaats voor mobiliteit van Slim naar Antwerpen.
 
Vanaf vandaag verschijnt er een nieuw peloton lichtblauwe deelfietsen in het Antwerpse straatbeeld. De Cloudbike-fietsen kunnen gehuurd worden via een smartphone-applicatie die de dichtstbijzijnde beschikbare fiets vindt en het slot ontgrendelt.



Spitsmijden Antwerpen op zoek naar 3000 deelnemers

Olympus Mobility startte begin september 2017 ‘spitsmijden Antwerpen’ op in het kader van Slim naar Antwerpen. Al 187 bedrijven en 650 werknemers doen mee waardoor er tot nu toe een 2000-tal spitsmijdingen werden gerealiseerd. Olympus gaat nu een stap verder en biedt vanaf vandaag aan alle deelnemende bedrijven een volwaardige mobiliteitsapp aan, die het volledige mobiliteitsbudget van werknemers beheert. Met deze app rekent Olympus Mobility tegen eind maart 2018 op 3000 deelnemers. De stad Antwerpen zet met het initiatief Slim naar Antwerpen sterk in op de bereikbaarheid van de stad.



meer over:
Inhoud syndiceren

Deals

Volg ons op Facebook