10 miles & marathon Antwerpen 2019 - Voorbereiding 10 Miles


De organisatie raadt aan om geen zware inspanningen te doen waar men fysiek niet is op voorbereid of klaar voor is. Maak op voorhand al de beste keuze van welke afstand jouw lichaam aan kan. Stel jezelf de volgende vragen: welke afstand wil ik lopen, welk tempo kan ik aan en kan ik deze afstand lopen zonder mijn lichaam te beschadigen.

Om je voor te bereiden zijn er verschillende apps die jou hierbij kunnen helpen. De organisatie werkt samen met MyEnergyLab. Hier moet je eerst een profiel aanmaken om een persoonlijk trainingsschema te verkrijgen. 

Aan welke vragen kan ik mij verwachten? 
- Welke sport (lopen, fietsen, etc.)
- Welk niveau (beginner, gevorderde of expert)
- Specifiek voor de 10 Miles kan je daarna kiezen naar welke afstand je wilt toewerken (5km, 16km of de marathon)
- Hoeveel dagen per week je wilt/kan trainen

Een medische attest is geen verplichting. Het is aan de sporter zelf om te beslissen hoe hij omgaat met zijn lichaam. Mocht er iets gebeuren de organisatie is niet aanspreekbaar of draagt hier geen verantwoordelijkheid voor.

Om veilig te sporten kan je best eens kijken naar Veilig Sporten Energylab

Voor elk event is er ook een minimumleeftijd


Deals

Volg ons op Facebook