10 miles & marathon Antwerpen 2019 - Looptips


5 zaken waar je als loper rekening mee moet houden

  • Wees je bewust van je omgeving
Er mag absoluut muziek worden geluisterd bij het lopen. Let ervoor op dat je de muziek niet te luid zet. Dit is niet alleen om niet doof te worden. Hoe minder luid je muziek staat hoe beter je je omgeving kan horen, dit is belangrijk voor je eigen veiligheid. 

  • Wees niet bang iemand voorbij te steken
Als je iemand trager dan jouw inhaalt zorg dat je inhaalmanoeuvre zo snel en soepel verloopt. Er zal altijd iemand sneller als jouw zijn, houd hier rekening mee zodat jij geen ongelukken veroorzaakt als de snellere lopers jouw willen inhalen

  • Verkeersregels
Voorbereiden op de 10 Miles mag uiteraard op de openbare weg. Let wel op ook voor jouw gelden de verkeersregels.

  • Opwarming
Opwarmen bereidt je lichaam voor. Je lichaam krijgt signalen door dat je na het opwarmen iets intensiever gaat doen. Je hart gaat sneller slaan, je bloedvaten zetten uit en je gaat meer zuurstof innemen. Als laatste warm je je spieren op, hierdoor is de kans op stijfheid of blessures minder.

  • Drinken
Gemiddeld verliest je lichaam tijdens een uur beweging een liter lichaamsvocht. Je verliest meer vocht naarmate de intensiteit van de sport, de temperatuur en de vochtigheid van de omgeving.  
Uitdroging van je lichaam kan voor volgende symptomen zorgen: verhoogde hartslag, verhoogde lichaamstemperatuur, vermindering prestaties, vermoeidheid, reactievermogen vertragen en je kan hierdoor maag-darmlast van ervaren.

Deals

Volg ons op Facebook