oosterweel

Ringpark West

Ringpark West

Lees meer over Ringpark Groene Vesten en Ringpark West hebben ontwerpteams

(c) Team Intendant




Ringpark Groene Vesten

Ringpark Groene Vesten

Lees meer over Ringpark Groene Vesten en Ringpark West hebben ontwerpteams

(c) Team Intendant




Ringpark Groene Vesten en Ringpark West hebben ontwerpteams

De ontwerpteams van Ringpark Groene Vesten en Ringpark West zijn bekend: BUUR-Latz-Greisch-S333 in samenwerking met Antea en Levuur voor Ringpark Groene Vesten en DE URBANISTEN-OMGEVING-COBE voor Ringpark West. Deze twee Ringparken zijn twee van de acht projectclusters die in het kader van De Grote Verbinding worden uitgerold. Ringpark Groene Vesten, dat ontwikkeld wordt op de huidige bermen langs de Ring tussen de Kolonel Silvertopstraat in het zuiden en de aansluiting met de E34 in het oosten, zal de leefbaarheid van de ernaast gelegen wijken verhogen.
Ringpark West



www.slimnaarantwerpen.be

Binnenkort starten in en rond Antwerpen tal van grote werken. Samen zullen ze de mobiliteit, de verkeersveiligheid en de leefbaarheid in stad en omgeving sterk verbeteren. Om de bereikbaarheid van de Antwerpse regio voor alle weggebruikers te garanderen tijdens de werken, hebben de betrokken partners een hele reeks maatregelen uitgewerkt. Een daarvan is de communicatiecampagne ‘Slim naar Antwerpen’ die volgende week wordt gelanceerd.



meer over:

Stad en haven investeren 350 miljoen euro in leefbaarheid en mobiliteit

De stad Antwerpen en het Gemeentelijk Havenbedrijf maken 350 miljoen euro vrij om de leefbaarheid en mobiliteit van de Antwerpse regio te maximaliseren en te garanderen. Daarvoor worden de bijdragen van stad en haven voor de realisatie van de Oosterweelverbinding geheroriënteerd. 



meer over:

GRUP Oosterweel: stad Antwerpen vraagt extra aandacht voor leefbaarheid en stadsontwikkeling




Verkeersafwikkeling op het Eilandje en de Droogdokken

Verkeersafwikkeling op het Eilandje en de Droogdokken


meer over:

Verkeersafwikkeling op het Eilandje en het Droogdokkeneiland

Met het oog op de Oosterweelverbinding en het Masterplan 2020 wordt het mobiliteitskader voor het noorden van Antwerpen momenteel verder uitgewerkt. De toekomstige Oosterweelknoop zal een belangrijke ontsluiting voor het zuiden van de haven en het noorden van de stad (het Eilandje) betekenen en zal een herverdeling van de huidige verkeersstromen op het Eilandje met zich meebrengen. Daarbij moet er een evenwicht bestaan tussen bereikbaarheid en ontsluiting naar hoofdwegen enerzijds en de verkeersleefbaarheid en de bereikbaarheid van het Eilandje anderzijds.
Verkeersafwikkeling op het Eilandje en de Droogdokken



meer over:

Oosterweel krijgt een tunnel

Oosterweel krijgt uiteindelijk dan toch een tunnel in plaats van een Lange Wapper brug. De Vlaamse regering heeft gisteren beslist om de Ring rond Antwerpen te sluiten met een tunnel.

Het bam tracé zal dus enkel uit tunnels bestaan, maar omdat een tunnel duurder is dan een brug zullen stad Antwerpen en de Haven moeten mee betalen.




Mijn kijk op de lange wapper

Een beeld van Antwerpen bij windstilte! Kijk wat we inademen. Dit gebeurd ook als er wind is al is het dan wat minder zichtbaar!
Video: 
0



Inhoud syndiceren

Deals

Volg ons op Facebook