Antwerpse copywriter nieuwe virtuele woordvoerder Léonard
“Wat kunnen wij er aan doen dat kinderen het woord celibaat niet begrijpen.” Het is maar een voorbeeld uit het scala van uitspraken die een copywriter uit Antwerpen Aartsbisschop Léonard in de mond legt op zijn website www.washetmaaralkerstmis.be. Naar eigen zeggen wil de initiatiefnemer gewoon “inspelen op de actualiteit.”
De persoon achter de schermen is Koen Van Deun, een achtentwintigjarige copywriter uit Antwerpen, die op eigen initiatief handelt. De weergegeven citaten zijn bedoeld om te choqueren en in te spelen op de actualiteit. Van Deun verzamelt de citaten op het internet. Iedereen is vrij om citaten toe te voegen.
De website is nog maar een halve dag online, maar waart nu al rond op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter. Op de vraag of hij zelf naar de kerk gaat antwoordt Van Deun erg duidelijk dat hij een absolute atheïst is. “Schrik voor aanklachten heb ik niet. Volgens mij ligt Léonard hier niet van wakker.”
© 2010 - StampMedia - Vincent Buyssens
Volg @stadantwerpen
- login om te reageren
- 4656 keer gelezen