Jong en ambitieus: Zij zijn DFFRNT

  

Twee jonge ondernemers uit Antwerpen, genaamd Othi Berry en Beau Keller, gaan ondanks de moeilijke omstandigheden een kledingmerk opstarten, genaamd DFFRNT. Ze zien dit niet als een doel, maar eerder als middel om een levensstijl naar voor te brengen. Het idee is ontstaan vanuit gemeenschappelijke interesses en hobby’s. Othi is bezig met poëzie en Beau met fotografie. Ze hebben beiden ook een passie voor mode en wilden daar iets mee doen.

“Op een bepaald moment begonnen we oprecht na te denken over de oprichting van een kledingmerk, omdat we toen al geboeid waren door mode,” legt Beau uit. Volgens de oprichters, is DFFRNT een atypisch kledingmerk. “We willen ons niet focussen op streetwear, maar we willen in tegenstroom gaan”, legt Beau uit. “We willen bepaalde kledingstijlen combineren met verscheidene kunstvormen zoals bijvoorbeeld fotografie en poëzie. We laten ons voornamelijk inspireren door abstracte en moderne kunst, fotografie, poëzie en nog andere vormen van kunst. Daarom willen we niet alleen een kledingmerk aanbieden, maar een levensstijl”, licht Othi toe. “We willen de kloof tussen mode en kunst overbruggen. Onze kledinglijn is geen typisch kledingmerk. Het is een levensstijl met input van onze uiteenlopende visies.”

Op de vraag of er niet al te veel kledingmerken zijn, antwoorden de heren het volgende: “Wat is veel? Dat kan voor iedereen anders zijn. Creativiteit kent geen grenzen. Er is genoeg plaats aan de tafel en eten voor iedereen, zolang je elkaars ruimte respecteert, steunt en de wereld beter wil maken met je missie”, zeggen Othi en Beau. Bij de vraag of DFFRNTal dan niet winstgevend zou zijn op termijn, antwoordt Othi op een filosofische manier: “Zoals veel zaken in het leven speelt geld niet altijd een belangrijke rol, eerder het creatief bezig zijn en hieruit voldoening halen is voor ons op dit ogenblik het belangrijkste. Zolang je kan doen wat je graag doet en je dromen kan waarmaken, zal geld niet het allerbelangrijkste zijn.”

DFFRNT draagt bij aan het empoweren van mensen, legt Beau uit. “Kleding zorgt ervoor dat de positieve eigenschappen die gelinkt zijn met bepaalde kledij dat hij/zij wilt dragen, zich weerspiegelen. Kleding is een manier van jezelf uit te drukken op een artistiek niveau. Het doet je goed voelen in je vel.” De visie van DFFRNT kan vergeleken worden met het kledingmerk United Colors of Benneton, dat ook voor authenticiteit, diversiteit en positiviteit pleit. Al is dat volgens de ondernemers eerder niet het geval, aangezien DFFRNT zijn eigen koers wil uitstippelen en bevaren. “Wij zijn zeker en vast geen United Colors of Benetton. We doen het op onze manier. We willen ook geen shockfactor creëren met de visie en content die wij uitbrengen.”, luidt het bij Othi en Beau.

Kledingmerk als middel

De oprichters van DFFRNTzien het kledingmerk dus niet als een doel, maar als een middel om een boodschap door te geven. “We willen met DFFRNT mensen inspireren om zichzelf te zijn en om uit hun comfortzone te treden. Zichzelf zijn is belangrijk en op deze manier kan ook ieder zijn of haar doel bereiken. We willen met ons kledingmerk dus mensen uitdagen”, legt Othi uit. “Persoonlijk vinden we zelf dat we niet zozeer een sociale rol moeten innemen, maar we willen DFFRNT wel als medium gebruiken om onze boodschap door te geven”, antwoordt Beau.

Het zijn geen gemakkelijke tijden om hun doelgroep te bereiken. “Het is inderdaad een onzekere periode voor zelfstandigen. Maar we zijn gedreven, gemotiveerd en geloven in onze dromen. Daaruit putten we kracht. Het kan alleen maar beter worden en opgeven staat niet in ons woordenboek.”

 “We willen een sterke (online) aanwezigheid creëren. Daarnaast willen we ook via mond-aan-mondreclame een grote doelgroep bereiken. Voor de lockdown dachten we aan verschillende concepten zoals het organiseren van modegerelateerde events. Helaas hebben we die plannen moeten uitstellen”, legt Othi uit.

Toch geven ze niet op en geloven ze in de kracht van sociale media in dit digitaal tijdperk. “We genereren brand awareness voor ons kledingmerk door in te spelen op sociale media aan de hand van influencers, bloggers, partnerships, contentcreatie, etc.”, legt Othi uit. “In elk geval, hebben wij onze initiële plannen moeten wijzigen om “corona-proof” te werk te gaan op het gebied van fotoshoots, logistiek en andere organisatorische taken”, legt Othi uit.

“Laat je zeker inspireren om authentiek te zijn. Alles is mogelijk zolang je er hard voor werkt en erin gelooft zoals wij met DFFRNT gestart zijn midden in een pandemie met weinig zekerheid en hectische taferelen. We weten niet tot waar dit avontuur ons zal leiden, maar we zijn blij dat we deze stap hebben gezet en laten we hopen dat het tot een mooi verhaal zal uitbloeien”, legt Othi uit. Othi en Beau kijken uit naar betere tijden: “Dat iedereen wel en gezond blijft, en dat dit zeker en vast niet de laatste keer zal zijn dat jullie van ons horen”, zeggen Othi en Beau.




meer over:

Deals

Volg ons op Facebook