Bewoners en pendelaars kunnen gratis of met korting proeven van verschillende vervoersmiddelen in Antwerpen

  

Vanaf dinsdag 30 mei kunnen bewoners van de stad Antwerpen en pendelaars uit buurgemeenten gratis of met korting proeven van een heel aantal vervoersmiddelen. Deze tijdelijke actie van Slim naar Antwerpen en vervoersmaatschappij De Lijn laat mensen via gerichte advertenties op sociale media kennismaken met het aanbod in hun buurt. Als stimulans kunnen ze gratis bussen, trams of de Velo uitproberen en kortingen krijgen bij onder meer Blue-bike, Fietspunt en autodeelsystemen zoals Cambio.

In Antwerpen is er een heel netwerk aan vervoersmiddelen voorhanden zoals openbaar vervoer, taxi, auto- en fietsdeelsystemen. Toch blijkt dat dat aanbod niet altijd voldoende gekend is. Deze campagne leert mensen het aanbod meteen in de praktijk kennen. 

Koen Kennis, schepen voor mobiliteit: “De huidige en de geplande werven zorgen voor heel wat hinder in onze stad. Via deze gezamenlijke campagne met De Lijn brengt Slim naar Antwerpen een uitgebreid aanbod aan vervoersalternatieven onder de aandacht. Handig voor wie regelmatig van en naar Antwerpen komt of zich op een vlotte manier door onze stad wil bewegen tijdens de grote werken. Met dit proefaanbod willen we mensen bewust doen nadenken over de manier waarop ze zich verplaatsen in functie van hun specifieke omstandigheden. Soms zal het zelfs efficiënter zijn om gebruik te maken van een combinatie van vervoersmiddelen om op een bestemming te geraken.”

Mensen via sociale media mobiliseren om alternatieve vervoersmiddelen te gebruiken

De campagne onder de koepel Slim naar Antwerpen loopt van 30 mei tot 15 juli en verloopt volledig digitaal. Via sociale media krijgen mensen gerichte advertenties te zien die leiden naar http://korting.slimnaarantwerpen.be. Daar kunnen ze een aanbod op maat kiezen, afhankelijk van de vervoersmiddelen in hun buurt en de eigen mobiliteitsbehoeften. De Lijn heeft een groot aantal partners aangesproken die voor deze campagne unieke voordelen aanbieden:

  • De Lijn: 15.000 gratis duo-sms-tickets
  • Velo: 500 gratis dagpassen
  • Blue-bike: 2 gratis ritten (ter waarde van 6,3 euro) bij een jaarabonnement (van 12 euro)
  • Fietspunt: 33 procent korting op een huurfiets en gratis labelen van eigen fiets
  • Autodelen
    • Drivy: 20 euro krediet bij eerste auto-uitleenbeurt of eerste autohuur
    • Cambio
      • Zonder abonnement De Lijn: geen instapkost (waarde: 35 euro)
      • Met abonnement De Lijn: geen instapkost (waarde: 35 euro) en geen abonnementskosten betalen gedurende 1 jaar
    • Bolides: de eerste 2 uur auto huren gratis
    • Cozycar: Abonnees De Lijn worden gratis lid. Niet-abonnees betalen slechts 5 euro (in plaats van 10 euro)
    • Caramigo: 10 procent korting voor de eerste auto die je deelt via platform
  • Ook de Taxi.eu app en carpooling worden op de website in de kijker gezet.

Eerdere campagnes groot succes

Vorig jaar liep er in 2 periodes een gelijkaardige campagne. Tijdens de eerste golf vroegen 6700 personen één of meerdere voordelen aan en in tweede golf was dat aantal gestegen tot 7625 unieke aanvragers. Elke aanvrager vroeg gemiddeld 2 voordelen aan: in totaal waren er 30.421 aangevraagde voordelen om te proeven van slimme mobiliteit.




Geef jouw mening

 

Deals

Volg ons op Facebook