Vraag je digitale geboorteakte gratis op

   Vanaf 6 juli 2012 kan de Antwerpenaar volledig digitaal een aantal officiële documenten van de stad bekomen.

In het vernieuwde e-loket kunnen burgers met hun elektronische identiteitskaart of token documenten aanvragen die dan afgeleverd worden via mail. Deze volledig automatische en kosteloze dienstverlening kan in alle vertrouwen gebruikt worden, ze voldoet namelijk aan strenge veiligheidsvoorwaarden. Via een digitale handtekening of stempel wordt de echtheid van het document aangetoond.

De digitale geboorteakte is het eerste document dat op deze manier beschikbaar wordt. In de loop van de zomer en het najaar volgen ook nog:
  • huwelijksakte
  • echtscheidingsakte
  • uittreksel strafregister
  • overlijdensakte
Daarnaast legt de stad vanaf 6 juli via www.antwerpen.be ook een link naar de site van het rijksregister zodat ook volgende documenten makkelijk elektronisch te verkrijgen zijn:
  • de aanvraag van een attest van gezinssamenstelling
  • het getuigschrift van verblijf (woonbewijs)
  • bewijs van leven
  • bewijs van nationaliteit
  • aangifte adreswijziging.
In de toekomst zal de stad blijven inzetten op de verdere uitbouw van het elektronische loket en de elektronische dienstverlening 


meer over:

Geef jouw mening

 

Deals

Volg ons op Facebook