unizo

Dag van de Klant 2013

Op zaterdag 28 september 2013 viert UNIZO, de unie voor zelfstandige ondernemers voor de 26ste keer de ‘Dag van de Klant’. Onder het motto ‘Lekker Dichtbij’ leggen ze dit keer nog meer focus op de lokale handelaars. Voor deze gelegenheid slaan UNIZO, het district Berchem en de lokale handelaars de handen in elkaar.



meer over:

Gouden Glimlach campagne

Vandaag, op 16 november, wordt de vierde editie van De Gouden Glimlach gelanceerd. ‘Ik kies voor service met een glimlach’ is de nieuwe slogan van deze wedstrijd. Met de Gouden Glimlach promoot de stad Antwerpen het buurtwinkelen.





meer over:

Peukencollectoren voor horeca historisch centrum

De stad start volgende week met een proefproject peukencollectoren dat horeca-uitbaters kan helpen bij het proper houden van de openbare weg voor hun zaak. Sinds deze zomer mag in horecazaken niet meer gerookt worden, tenzij in een aparte rookkamer. Aangezien veel cafés niet over een aparte rookkamer beschikken, gaan hun klanten op straat een sigaret roken.



meer over:

Met Belgerinkel naar de Winkel

Op zaterdag 7 mei geeft Antwerpen de feestelijke aftrap van de nationale fietspromotiecampagne Met Belgerinkel naar de Winkel. Het Munthof wordt dan omgetoverd tot een romantische ontmoetingsplek voor fietsliefhebbers want de campagne staat dit jaar in het teken van de liefde.

Met Belgerinkel naar de Winkel is een actie die klanten stimuleert om voor hun boodschappen zoveel mogelijk de fiets te gebruiken. Van zaterdag 7 mei tot zaterdag 11 juni 2011 vindt de tiende editie plaats. Die zal in het teken van de liefde staan.



Antwerpen.be is ondernemingsvriendelijke website

Op maandag 28 februari reikte UNIZO de prijs voor Digitale dienstverlening uit aan de stad Antwerpen.  Schepen voor middenstand Robert Voorhamme nam namens de stad deze prijs in ontvangst.



Solden in Antwerpen vanaf 27 juni 2008

De Meir heeft beslist om een vierdaagse braderie te houden vlak voor de solden. Unizo Antwerpen pikt de 'oneerlijke concurrentie' niet en reageert met een tegenactie. Als antwoord organiseert Unizo de 'Zomerse Zotte dagen', dit is een braderie voor de Antwerpse winkelstraten waar er nog geen braderie is.




16 000 ondernemers vinden weg naar Bedrijvenloket

Bijna 16 000 ondernemers maakten in het afgelopen jaar gebruik van de dienstverlening van het Bedrijvenloket. Dat is een stijging van 35 % t.o.v. 2006. Met het Bedrijvenloket wil de stad startende en gevestigde zelfstandigen en bedrijven op een efficiënte manier ondersteunen en informeren. Eerder kreeg het Antwerpse Bedrijvenloket al de beste quotering voor klantvriendelijkheid van een mystery shopper van UNIZO.

Eén stedelijk aanspreekpunt



Antwerps middenveld peilt naar het Scheldegevoel.

De vandaag (15/2) geplande bespreking rond de plannen voor de heraanleg van de Scheldekaaien door het Antwerpse schepencollege werd uitgesteld wegens ziekte van één van de schepenen. Dit belet niet dat Antwerpen aan’t woord samen met de christelijke arbeidersbeweging (ACW-Antwerpen) en de Unie van Zelfstandige Ondernemers (UNIZO Antwerpen Stad) vandaag een bevraging lanceert om het Scheldegevoel van Antwerpenaars te meten. Wie zijn gevoelens voor de Schelde wil kenbaar maken kan dat tot 30 maart op http://bevraging.scheldegevoel.be.


Inhoud syndiceren

Gerelateerde links

Facebook

Volg ons op Google+