Ik doe de Extra Mile

  
Vandaag lanceert Sporting A de campagne ‘Ik doe de extra mile’. Met deze campagne vragen ambassadeurs Hanna Mariën en Sven Pichal aan alle Antwerpenaars een bijzonder engagement. De Extra Mile is geen fysieke prestatie, het is de belofte om  de Special Olympics Europese Zomerspelen voor mensen met een verstandelijke beperking, te ondersteunen. Dat kan op verschillende manieren. De eerste 1 000 mensen die zich via de website www.extra-mile.be registreren om de Extra Mile te doen, krijgen op de Antwerp 10 Miles een speciaal loopshirt cadeau. Maar ook online kunnen mensen hun betrokkenheid tonen door een ‘Ik doe de Extra Mile’-badge toe te voegen aan hun profielfoto op Facebook of door op de Antwerp 10 Miles in te checken op Foursquare.

Van 9 tot 20 september vinden de Special Olympics Europese Zomerspelen plaats in Antwerpen. Special Olympics is een beweging die mensen met een verstandelijke beperking via de sport een plaats in de maatschappij en meer weerbaarheid wil bieden. Onder het motto ’Een grootse prestatie verdient een groots publiek‘ hopen de atleten veel aandacht te krijgen voor de (top)prestaties die zij leveren.

Naar aanleiding daarvan gaat vandaag de campagne ’Ik doe de Extra Mile‘ van start met bobsleester Hanna Mariën en radio- en televisiemaker Sven Pichal als ambassadeurs. Zij willen zo veel mogelijk Antwerpenaars overtuigen om zich te engageren voor de Special Olympics. Sven Pichal: "Ik kwam in mijn leven al veel in contact met mensen met een beperking. Mijn eigen broer leeft met autisme. Ik bewonder enorm hoe die mensen vaak hun beperking overstijgen. En dat terwijl ik bij een pijntje aan mijn voet soms al aan opgeven durf denken. Zij zijn een inspiratie voor mij als ik tijdens het lopen tegen mezelf of mijn omgeving begin te zeuren. Zij zijn voor mij de echte sporters. Niet enkel door hun prestaties, maar ook door hun ingesteldheid. Daarom ga ik zeker kijken naar de Special Olympics in Antwerpen." Hanna Mariën deelt die mening: “De kracht van sport is van onschatbare waarde. Voor iedereen, maar zeker voor mensen met een beperking. In september leveren ze allemaal een grootse prestatie, en daar willen we met deze campagne de nodige aandacht voor genereren.”

Niet toevallig wordt de campagne ook opgehangen aan de DVV Antwerp 10 Miles & Marathon. In totaal wordt verwacht dat er op 27 april in Antwerpen zo’n 40 000 lopers aan het grootste Vlaamse loopfeest zullen deelnemen. Zij zullen zich tijdens deze wedstrijd ook overstijgen in een sportieve prestatie. Bovendien zullen heel wat atleten van de Special Olympics Belgium, net als de Extra Mile-ambassadeurs, zich ook wagen aan de 10 Miles. 

Geen fysieke prestatie maar een engagement

Wie de Extra Mile doet, levert geen fysieke prestatie. Hij gaat wel het engagement aan om  de Special Olympics te ondersteunen. Dat kan door te komen supporteren voor de atleten of zich kandidaat te stellen als vrijwilliger voor de Special Olympics Europese Zomerspelen. Wie de Extra Mile doet, verbindt zich er ook toe om dat ook te laten zien. Tijdens de DVV Antwerp 10 Miles & Marathon krijgen de eerste 1 000 mensen die zich hebben geëngageerd om de Extra Mile te doen een speciaal ‘Ik doe de Extra Mile’-T-shirt cadeau. Daarmee kunnen ze als loper of supporter hun betrokkenheid al laten zien. Ook op een digitale manier kan elke ‘Extra Miler’ zijn engagement tentoon spreiden: door hun Facebook-profielfoto te pimpen met een ‘Ik doe de Extra Mile’-badge of door in te checken op Foursquare tijdens de DVV Antwerp 10 Miles & Marathon.

Iedereen die het engagement wil aangaan, surft naar www.extra-mile.be. Daar kunnen ze zich registreren om de Extra Mile te doen.

Ik doe de extra mile praktisch

Ik doe de Extra Mile logo



Geef jouw mening

 

Foto's van Ik doe de Extra Mile

Deals

Volg ons op Facebook