Helios is beste Antwerpse buurtwinkel

  

In het najaar van 2009 lanceerde de stad Antwerpen 'De Gouden Glimlach', een wedstrijd ter promotie van het buurtwinkelen. Antwerpenaars konden via deze wedstrijd de beste buurtwinkel kiezen. De winnaar krijgt, bovenop roem en media-aandacht, een buurtfeest én een officiële oorkonde. Op donderdag 4 maart werd Helios uit Berchem verkozen tot 'De Gouden Glimlach 2010'.

Tijdens de officiële uitreiking van 'De Gouden Glimlach' op 4 maart werd handelszaak Helios uit Berchem tot ‘De Gouden Glimlach 2010’ gekroond. De jury oordeelde dat Helios volledig beantwoordt aan de kwaliteiten van een buurtwinkel: zin voor ondernemerschap, vakmanschap, klantvriendelijkheid en een sterk sociaal engagement voor de buurt. Bovendien zit Helios al vier generaties in Berchem en is het een winkel met een leuk verhaal dat bezoekers absoluut zelf moeten ontdekken. Een bezoek wordt een echte belevenis waarbij verschillende zintuigen worden aangesproken.

De winnaar van 'De Gouden Glimlach 2010' krijgt naast eeuwige roem, een sprankelend feest voor alle buurtbewoners en een reclamecampagne op atv, Radio 2 Antwerpen en in Gazet van Antwerpen.

Met de wedstrijd 'De Gouden Glimlach' wil de stad Antwerpen het buurtwinkelen in de kijker zetten. Lokale handelaars vervullen immers een belangrijke sociaal-maatschappelijke rol in hun wijk en dragen bij tot de economische bloei van hun buurt. Bovendien zijn ze elke dag druk in de weer om hun cliënteel de beste service te verlenen. Daarom organiseerde de stad een wedstrijd zodat klanten hun handelaars konden bedanken met de titel ‘Beste en vriendelijkste buurtwinkel van de stad’. In totaal namen bijna 300 handelaars deel en werden meer dan 50 000 stemmen uitgebracht.

Twee maanden lang hebben de deelnemers intensief en op ludieke wijze campagne gevoerd. Zo werd er een ‘De Gouden Glimlach'-salade gemaakt, werd er voor elke ontvangen stem een donatie aan de slachtoffers van Haïti gegeven en werden handelszaken opgefleurd met het 'De Gouden Glimlach'-logo.

Dankzij de ondersteuning en het vertrouwen van mediapartners atv, Gazet van Antwerpen en Radio 2 Antwerpen werd 'De Gouden Glimlach' een succes.

Handelaars die dit jaar niet deelnamen, krijgen de kans om zich kandidaat te stellen voor de volgende editie, 'De Gouden Glimlach 2011'.

Geïnteresseerden vinden meer info op www.degoudenglimlach.be.




meer over:
Mensen die deze pagina bekeken vonden dit ook interessant:

Geef jouw mening

 

Deals

Volg ons op Facebook