Rating: 3.4 op 5 (77 stemmen)
 

Met de opening van dit restaurant bevestigt de Suikerrui zijn reputatie als straat met visrestaurants. 

Bij het Antwerps Mosselhuis kan je naar hartelust je eigen mosselgerecht samenstellen. Je vertrekt van een standaard bereiding, natuur, look, witte wijn, Provencale, room, ... en krijgt daarnaast de keuze tussen de meest uiteenlopende supplementen om jouw mosselpotje op smaak te laten brengen. Wat dacht je van mosselen met dille, saffraan, honing, porto, mais, of zelfs suiker?  

Het Antwerps Mosselhuis krijgt de mosselen direct van de 'bron", elke dag worden de mosselen vers aangeleverd vanuit yerseke, waar het Antwerps Mosselhuis een eigen mosselbank in beheer heeft.....

Categorie: 
Horeca
Soort Horeca: 
Restaurant
Soort keuken: 
belgisch
mosselen
visgerechten
vlees
Budget: 
€15.00
Openingsdagen: 
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Openingsuren: 
Elke dag vanaf 11.00 uur
Extra info: 
Terras





Adres

suikerrui 2
2000 Antwerpen

Contact

Tel: 0470-120626

Openingsdagen

       
MaDiWoDoVrZaZo



Restaurants in de buurt

Javascript is required to view this map.

Schrijf een review over Het Antwerps Mosselhuis

 
Kristoff
5
Afgelopen zaterdag gaan eten. Drukke zaak. Geweldige bediening, heerlijke wijn en super mosselen, ik zie hier de reacties en snap er niets van. Tis gewoon een goede zaak, voor culinaire hoogstandjes moet je hier niet zijn, maar dat stralen ze ook niet uit. Gewoon goed, en een prima prijs kwaliteit verhouding! één puntje van kritiek, zet die telefoon uit, dat irriteert ons klanten als u in een volle zaak niet op kan nemen (begrijpelijk)
groupon
1
zeer ontevreden , koud restaurant ,moeten eten met onze jas aan om 5u kwam iedereen toegelopen allen met een groupon bon ik denk zon 20 a 25 man , het tomatensoepje met balletjes en hoekje hard brood da viel nog mee ,maar dan kwamen de mosselen da was gewoon een ramp die stonken en je kreeg ze bijna ni van schelp je trok alles kapot ze waren ook supper klein nog nooit ni meegemaakt. zoiets is de naam antwerps mosselhuis dragen niet waardig.dan het dessert een chocomouse was goe van smaak maar presentatie nee trok op niks ,wij komen nooit meer terug
dali
4
Gezellig knus restaurant, lekkere voorgerecht. En mosselen was erg lekker. Mmmm echt aanrader.
Grouponner
Wij zijn zo vrij om even terug te komen op het voorval van gisterenavond. Als u een fout maakt met onze (meer dan een maand van tevoren) telefonische reservatie voor 6 personen dan volstaat het niet om u er simpelweg van af te maken met de mededeling dat een reservatie niet bindend is (Misschien omdat we met onze Groupon-bonnen niet zoveel geld in het laatje brengen?). In Nederland kan dit misschien maar in België wordt er verwacht dat u alle moeite doet om uw fout recht te zetten. Zo had u ons bijvoorbeeld kunnen uitnodigen om alvast een aperitief te nemen op het huis terwijl u naar een oplossing zoekt. Dit had een commercieel correcte houding geweest waar wij tevreden mee hadden geweest. Iedereen kan per slot van rekening een fout maken. In de plaats hiervan bent u met ons in discussie gegaan en zijn wij door u op een bijna fysisch agressieve manier koudweg terug op straat gezet en probeer maar eens zonder reservatie op een zaterdagavond met 6 mensen een tafel te bemachtigen in het centrum van Antwerpen… Ons geld dan maar teruggevraagd.... Lukte ook niet vermits we met Groupon een overeenkomst hebben en daar hebben ze niets mee te maken! Verder raden wij u aan om consequent te zijn: als wij vooraf bellen om te vragen of er honden toegelaten zijn en u zegt ja dan verwachten wij dat honden inderdaad toegelaten zijn en dat u daar niet op terugkomt wanneer blijkt dat u geen tafel hebt voor ons.... In principe heeft u daarin de vrije keuze en had u nee gezegd aan de telefoon dan waren de honden thuis gebleven. Trouwens aan uw telefonische bereikbaarheid schort er ook iets: wij hebben gisteren overdag minstens 20 keer moeten proberen alvorens u uiteindelijk om 18.20 uur aan de lijn te krijgen…dit geeft klanten niet direct een gastvrij gevoel van iemand die met zijn zaak is begaan. Het eten hebben wij niet kunnen beoordelen en dit zal ook nooit het geval zijn gezien wij niet op zulk een manier wensen te worden behandeld. Ons zal u alvast niet meer zien als klant.
Bezoeker
1
met grouponbon. Kort en bondig gewoon slecht,zelfs de mosselen waren op het randje sommige smaakje aan.Gezegd tegen ober,kwam maar een flauwe reactie op.vroeg of we een nieuwe pot moesten,maar daar hebben we wijselijk voor bedankt .Chef niet meer gezien Als je met deze service en kwaliteit van de mosselen een zaak wilt runnen stop er dan beter mee Zou nog wel effe door kunnen gaan, maar dit wil ik zo snel mogelijk vergeten NOOIT MEER
Petra
2
Het aantal karakters wat ik kwijt kan is te weinig om de film die we hier hebben meegemaakt op te kunnen schrijven. 2 Pluspunten : uiensoep was lekker, bediening was (als ze tijd voor je hadden) vriendelijk. Minpunten voor ons zelf onder andere : aperatief kwam na de soep, soepkommen werden lang niet opgehaald, lang moeten wachten op pannetje mosselen, lang moeten wachten op 2e rondje drank, 2e pannetje mosselen niet mogelijk, 3e rondje drank werd niet opgenomen, ons ijs werd aan de verkeerde tafel gegeven. Minpunten om ons heen onder andere : vele mensen liepen boos de zaak uit omdat ze gereserveerd hadden maar niet terecht konden, al meer dan een uur zaten te wachten op een tafeltje, mensen werden niet bedient (we zagen mensen zelf hun drank van de bar halen, mensen haalde zelf bestek uit de lades, mensen gingen zonder te betalen de zaak uit. Als we een mailadres kunnen vinden gaan we een uitgebreide klachtenmail sturen en wellicht dat ze met een tegemoetkoming komen...
Bezoeker
Ook wij zijn naar het Antwerps mosselhuis afgezakt met een Grouponbon. We kregen een tafeltje toegewezen en kregen de kaart waarop mosselen op 40 verschillende wijze bereid. De ober kwam de bestelling opnemen. Toen hij hoorde dat het om een Grouponbon ging, rukte hij de kaart uit onze handen en bleken we geen keuze te hebben en moesten we mosselen natuur eten. Indien we een andere keuze zouden nemen zou het met een opleg zijn. Ik vroeg mijn Grouponbon terug om aan te tonen dat er in de beschrijving van Groupon wel degelijk verwezen werd naar de keuze uit 40 bereidingswijzen. De “overvriendelijke” ober wist klaarblijkelijk zonder het te moeten lezen dat we gelijk hadden. En de keuzekaart werd terug boven gehaald. Ook aan de tafel naast de onze kon gekozen worden, terwijl hij aan een andere tafel wat verderop de andere procedure toepaste. Uiteindelijk hebben we gekregen waar we recht op hadden. En de mosselen waren lekker. Wel hebben we voor een donkere Leffe (25cl) en een halve liter bruiswater respectievelijk 4,00€ en 4,80 € moeten neertellen. Ik heb de indruk dat men de tarieven van het schipperskwartier handhaaft…! Enfin, ergens tracht men toch iets te recupereren ter compensatie van hun Groupondeal. Ons ziet men er niet meer weer !
Bezoeker
Voor ons geen succesverhaal. Gereserveerd met een Groupon bon. Toen we er de dag zelf aankwamen was de teleurstelling groot. Het restaurant was leeg en er hing en bordje waarop stond dat het restaurant gesloten was wegens verbouwingen. Die avond heeft ons dus een rit naar daar gekost, een betaalparking en we waren genoodzaakt elders eten te zoeken aangezien we telefonisch ook geen gehoor kregen. Na lang zoeken via Facebook de zaak kunnen mailen. Blijkbaar waren zij verhuisd, alle Groupon klanten zouden verwittigd zijn, wij niet. De nieuwe locatie zou geafficheerd staan, dat was niet zo. We maakten een nieuwe reservatie al hadden we hier al niet meer zoveel zin in. 2e poging: mosselpotje als voorgerecht was heel lekker, saus kwam wel pas als mosselen bijna op waren. Lang moeten wachten op hoofdgerecht (keuze tussen scampi's met rijst of steak met frietjes). Ik vroeg of de scampi's met frietjes konden maar dat was "onmogelijk" zei de chef, wist de garçon ons te zeggen. Scampi's waren lekker, wel snel koud doordat borden niet warm waren. Als dessert zouden we fruitbavarois krijgen, we kregen een stuk javanais (volgens mij diepvries). Bediening was vriendelijk, al vonden we het niet erg professioneel dat het personeel naarmate er minder klanten waren samen op een bankje wat verderop zitten te roken, misschien uit het zicht van de klanten doen? We kregen tenslotte geen verontschuldigingen of compensatie voor de eerste mislukte reservatie, het lijkt me een kleine moeite om dan bv: een drankje van het huis aan te bieden. Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar, jammer.
sofia
Gisteren (donderdag) daar gaan eten met een bon. Voor ons niet voor herhaling vatbaar. De mosselpot was oud en zag er vuil uit, dit is niet zo smakelijk. Bouillonsoep met mosselgroenten.. dessert ok.
Martine D.
4
Ben op vrijdag 15 juni 2012 met een Grouponbon gaan eten samen met mijn zus. Wij werden vriendelijk onthaald en mochten ons tafeltje uitkiezen. Dit kon nog, want na een tijdje zat de zaak helemaal vol. Ons groentesoepje was erg lekker, de mosselen waren perfect met lekkere dikke frietjes, en het nagerechtje was een lekkere, fijne chocolademousse. Onze potjes met lege schelpen werden netjes op tijd leeggemaakt, en de vraag naar extra mayonaise was ook zeker geen probleem. Wij kregen een super vriendelijke bediening. Wij vonden het top! Wij komen zeker terug! (Misschien 1 klein minpuntje, de slagroom was uit een spuitbus). Wij wensen deze zaak véél succes!

Map

Javascript is required to view this map.

Gerelateerde links

Top 5 restaurants in Antwerpen

5
Oever 2
5
Terlinckstraat 2
5
Wolstraat 47
5
Appelmansstraat 25
5
Schutterhofstraat 31

Facebook

Volg ons op Google+